نقش شانه و تراکم در قیمت فرش ماشینی
نوشته شده توسط : الهام مهرجو

برخلاف طرح فرش که تاثیر چندانی در قیمت فرش ندارد، میزان تراکم و شانه فرش تاثیر مستقیمی بر کیفیت و البته قیمت فرش ماشینی دارد.

یک راز بزرگ در خرید فرش ماشینی!

در تولید فرش ماشینی تغییر در مقدار شانه فرش به راحتی امکان پذیر نیست (و حتی در بسیاری دستگاه های جدید غیر ممکن است) اما مقدار تراکم فرش را می توان به راحتی تغییر داد. و متاسفانه برخی از تولید کنندگان فرش برای اینکه مقدار مواد مصرفی کمتری در تولید فرش استفاده کنند و هزینه تولید را کاهش دهند ، تراکم استاندارد فرش را کاهش می دهند. و مقدار تراکم درج شده روی فرش مقدار واقعی نیست!

تراکم استاندارد یک فرش ماشینی چه مقدار است؟

همانطور که اشاره شد، تراکم معمول و استاندارد یک فرش ماشینی سه برابر مقدار شانه فرش است. به طور مثال تراکم استاندارد یک فرش 1000 شانه 3000 و تراکم استاندارد یک فرش 1200 شانه 3600 می باشد.

البته امکان بافت یک فرش با شانه ثابت اما تراکم بالاتر نیز وجود دارد و می توان یک فرش را با شانه ثابت فشرده تر تولید کرد تا تعداد گره های بیشتری در طول فرش قرار بگیرد.

برای مثال فرش 700 شانه معمولا در دو تراکم 2100 و 2550 شانه بافته می شود. که در تراکم 2550 به جای اینکه در 10 سانتی متر از طول فرش 70 گره وجود داشته باشد 85 گره وجود دارد. معمولا برای بافت فرش های 700 شانه با تراکم 2550 از دستگاه های تمام کامپیوتری HCP استفاده می شود.

تاثیر شانه و تراکم بر قیمت خرید فرش ماشینی کاشان !

قیمت فرش علاوه بر میزان شانه و تراکم به موارد زیادی مانند تعداد رنگ فرش، جنس نخ، وزن فرش و حتی برند و معروفیت شرکت سازنده بستگی دارد، اما اگر تمام فاکتورهای دو فرش را ثابت در نظر بگیریم و تنها تفاوت در میزان شانه و تراکم فرش باشد، معمولا به این شکل با تغییر قیمت فرش مواجه هستیم:

·         فرش 700 شانه معمولا حدود 20% از فرش 500 شانه قیمت بیشتری دارد.

·         فرش 1000 شانه معمولا حدود 15% از فرش 700 شانه قیمت بیشتری دارد.

 

·         فرش 1200 شانه معمولا حدود 10% از فرش 1000 شانه قیمت بیشتری دارد.

·         فرش 1500 شانه معمولا حدود 40% از فرش 1200 شانه قیمت بیشتری دارد.

 

 

 منبع: https://ghaliekashan.com/comprehensive-guide-carpet-shopping/

 




:: برچسب‌ها: فرش ماشینی , خرید فرش , فرش کاشان , فرش باکیفیت , خرید فرش ارزان , خرید فرش ماشینی , قیمت فرش , قالی کاشان ,
:: بازدید از این مطلب : 259
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 خرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: